Vacature - Begeleider nieuwe dagbesteding in Emmeloord

Meer informatie

Alien Schreurs

Zorgcoördinator

06-23782328

of

Ingrid van Male

Regiomanager

06-12219441

Omega Groep is een relatief jonge en visie gedreven organisatie. In 2009 is Omega Groep opgericht met als doel de menselijke maat meer terug te brengen in de zorg. We hebben een uitgebreid aanbod aan begeleidingsvormen. Zo kunnen onze cliënten o.a. bij ons terecht voor ambulante- of gezinsbegeleiding, werk of dagbesteding en woonbegeleiding. Ook kunnen we gerichte behandeling bieden. Onze zorg is beschikbaar voor mensen die ervoor kiezen. Mocht het nodig zijn, dan zoekt Omega Groep naar nieuwe, aanvullende vormen van hulp. Zo krijgen onze cliënten altijd hulpverlening op maat.

Centraal uitgangspunt hierbij is onze visie. Waarbij het erom gaat dat iedere medewerker een bijdrage levert aan de levenskwaliteit van de cliënt. Erkenning, Ontmoeting en Relaties zijn hierbij cruciale begrippen. Medewerkers ontwikkelen, vanuit de visie, een opvatting over wat hun cliënten wel en niet nodig hebben en zij komen, samen met de cliënt, tot een idee hoe bij te dragen aan hun levenskwaliteit.

Vanwege de opening van onze nieuwe commerciële dagbestedingslocatie ‘KadoPoint’ in Emmeloord zoeken we een begeleider dagbesteding voor 16 uur per week. Ben jij de ondernemende begeleider die samen met collega’s en de cliëntmedewerkers KadoPoint op de kaart wil zetten in Emmeloord? Lees dan verder. We kijken naar je uit!

DAGBESTEDINGSLOCATIE

Op 1 november 2021 opent winkel KadoPoint zijn deuren in het centrum van Emmeloord. KadoPoint wordt een commerciële dagbestedingslocatie die een werkplek biedt aan zo’n acht cliëntmedewerkers per dag. In deze winkel worden zowel producten verkocht die op diverse dagbestedingslocaties van Omega Groep gemaakt worden als halffabricaten en reguliere producten. De cliëntmedewerkers van KadoPoint leggen de laatste hand aan deze producten zodat ze klaar zijn voor de verkoop. Daarnaast worden er kadoverpakkingen ontwikkeld en verkocht in zowel de winkel als via de webshop.

De werkzaamheden met de cliëntmedewerkers gaan starten per 1 oktober. KadoPoint is geopend van dinsdag tot en met vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur. Rond de feestdagen en bij andere speciale momenten zal de winkel ook op zaterdag geopend zijn.

DE BAAN

Je gaat de cliëntmedewerkers begeleiden en ondersteunen in het ontwikkelen en verkopen van kadoverpakkingen en kado-artikelen. Met jouw ondernemerschap bouw je mee aan het verder bedenken en ontwikkelen van de producten en de positie van de winkel. Je betrekt de cliëntmedewerkers en laat hen meedenken over de uitvoering. Jij zorgt voor structuur, rust en voorspelbaarheid in de winkel waardoor de cliëntmedewerker zich het beste kan ontwikkelen en dat zijn talenten het beste tot hun recht komen. Met jouw energieke karakter en enthousiasme weet je samen met je collega’s een gemoedelijke sfeer te creëren. Uiteraard ben je communicatief vaardig en kun je goed samenwerken. Je vindt het belangrijk dat de klanten goed bediend worden en denkt altijd een stap vooruit.

Je werkt samen met de cliëntmedewerker aan de doelen uit het ondersteuningsplan, stemt af met de andere begeleiders binnen de locatie en zorgt voor het tijdig bijstellen en evalueren van het ondersteuningsplan. Dit doe je onder regie van de Zorgcoördinator.

We zoeken een begeleider voor twee dagen per week. Op vrijdag werk je zelfstandig, maar kun je altijd terugvallen op onze collega’s van Flevofiets die in het naastgelegen pand werken. De tweede werkdag kunnen we in overleg vaststellen en deze werk je samen met een collega. Daarnaast werk je af en toe extra bij KadoPoint of TeaPoint in Dronten, onze andere dagbestedingslocatie.

JIJ:

  • Hebt een diploma voor de mbo-opleiding niveau 4 maatschappelijke zorg (voormalig SPW), persoonlijk begeleider of hbo-opleiding Social Work, profiel zorg (voormalig SPH);
  • Bent beschikbaar voor 16 uur en bent bereid om flexibel extra ingezet te worden;
  • Hebt affiniteit met retail en beschikt over ondernemerschap;
  • Bent creatief, denkt vanuit mogelijkheden en kan de ideeën vervolgens vertalen en verfijnen binnen de locatie, zodat het aansluit bij de mogelijkheden en talenten van de cliëntmedewerkers;
  • Hebt ervaring in het schrijven van zorgplannen;
  • Vindt het daarnaast leuk om op Social Media deze nieuwe commerciële dagbestedingslocatie op de markt zetten.

WIJ BIEDEN:

  • Een dienstverband voor 16 uur per week met een salaris conform de cao gehandicaptenzorg, functiegroep 35 (€ 1.920,- tot € 2.853,- bruto o.b.v. fulltime);
  • Een contract voor bepaalde tijd van één jaar. Bij goed functioneren en voldoende werkzaamheden wordt deze daarna verlengd voor onbepaalde tijd;
  • Een extra financiële vergoeding voor het werken in de avonden, weekenden en feestdagen;
  • Een eindejaarsuitkering van 8,33% èn vakantietoeslag van 8%;
  • We vinden het belangrijk dat jij fit en vitaal blijft. Daarom krijg je van ons vier vakantieweken per jaar. Daarnaast heb je ook nog recht op een Persoonlijk Budget Levensfase (PBL) van 57 uur per jaar bij een fulltime dienstverband;
  • Een aanvullende regeling woon-werkverkeer tot max. 30 km enkele reis.

ONTMOETEN?

Wil je meer weten over de functie of de organisatie? Neem dan gerust contact op met Zorgcoördinator Alien Schreurs (tot en met 2 augustus 2021) op telefoonnummer 06-23782328 of Regiomanager Ingrid van Male (vanaf 3 augustus 2021) op telefoonnummer 06-12219441.

Herken jij jezelf, voldoe je aan de functie-eisen en zou je graag onderdeel willen zijn van dit team? Stuur dan uiterlijk zondag 29 augustus jouw motivatiebrief en cv naar vacature@omegagroep.nl onder vermelding van 2021-43 begeleider dagbesteding Emmeloord. Maandag 30 augustus krijg je een terugkoppeling op je sollicitatie. De gesprekken worden gepland op donderdag 2 september.  

Deze vacature is intern en extern uitgezet.